Beton do budowy dróg – jaki wybrać?

Posted by:HouseRing Posted on:25 lipca 2020 Comments:0

Tajemnicą dobrej drogi betonowej jest zastosowanie odpowiedniego betonu. Dobrze dobrane składniki i proporcje, w połączeniu z domieszkami chemicznymi, pozwalają uzyskać beton o odpowiednich parametrach. Wykonywanie nawierzchni ma na całym świecie długoletnią tradycję. Na przestrzeni lat nawierzchnie betonowe ewoluowały i stosując najnowsze materiały i techniki możemy uzyskać drogi wysokiej jakości na długie lata.

Drogi betonowe – podstawowe właściwości

Betonowe nawierzchnie drogowe są powszechnie znane i stosowane na całym świecie z uwagi na ich wysoką trwałość, długowieczność i odporność na czynniki atmosferyczne. W budownictwie drogowym stosowane są trzy rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni:

  • podatne, czyli asfaltowe,
  • półsztywne – warstwy podbudowy wykonane są z chudego betonu lub stabilizowane cementem,
  • sztywne.

Materiałem, który ma szerokie zastosowanie w budownictwie jest beton Wieluń. Jest to materiał niezwykle trwały i odporny na ściskanie. Znajduje swoje zastosowanie do budowy nawierzchni betonowych. Betony drogowe stosowane są głównie do budowy zarówno autostrad, jak i dróg gminnych. W gospodarstwie domowym, beton drogowy z powodzeniem może być wykorzystywany do budowy podjazdów do garażu czy miejsc postojowych. Beton nie koleinuje w wysokich temperaturach a w okresie zimowym nie pęka i nie łuszczy się powierzchniowo.

Korzyści z zastosowań betonu na drogach

Prawidłowo wykonana nawierzchnia z betonu powinna bez problemu posłużyć minimum 50 lat eksploatacji. Dodatkowo technologia betonowa jest przyjazna środowisku, gdyż wyeksploatowaną nawierzchnię można pokruszyć i ponownie wykorzystać jako kruszywo do betonu. Wiele aspektów przemawia za tym wyborem rodzaju dróg. Do najważniejszych zalet nawierzchni betonowych możemy zaliczyć:

  • duża odporność i zdolność przenoszenia obciążeń,
  • krótsza droga hamowania,
  • brak zjawiska koleinowania,
  • rzadsze remonty,
  • lepsza widoczność,
  • niższe zużycie paliwa (mniejszy opór toczenia),
  • możliwość pełnego recyklingu.

Więcej na stronie: http://wlodar.pl/.

Kategoria:

Leave a Comment